18.1.2013

Whop-whop-whoopies

 Oon tainnu hehkuttaa ihanaa Leilaa jo aiemminkin täällä, mutta se nainen on kyllä hehkutuksen ansainnut. Leila bakar on ehdottomasti inspiroivin leivonta/ruoka-ohjelma ikinä. 
Nyt Livillä pyörii Leila bakar i Frankrike - Leila leipoo Ranskassa.
Leivontamaailmassa on trendejä, niinkuin vähän joka asiassa. Yleensä ne saa alkunsa jenkeistä ja rantautuu sitten pikkuhiljaa myös tänne Suomen maahan. Silloin kun mä hurahdin leivontaan, "muotia" oli cupcaket ja niitä on tullut tehtyä varmaan ainakin sadalla eri reseptillä :) Sen jälkeen villitykseksi nousi ranskalaiset Macaron-leivokset, ne on tosi haastavia leivottavia, mutta kunnes parin yrityksen jälkeen löysin juuri mulle sopivan macaron-reseptin, niitä on syntynyt jos jonkin makuisia ja värisiä. Macaronsien jälkeen tuli cookiepopsit eli keksi-/kakkutikkarit. Ne on mukavan helppoja tehdä ja niistäkin voi tehä lukuisia variaatioita. Niitä on meillä melko monessa juhlapöydässä ollut tarjolla! 
Uusin kotileipureiden hypetyksen kohde on Whoopiesit. Mää oon niitten tekmistä vaan lykännyt ja lykännyt. Mutta Leilan ohjelman inspiroimana päätin kokeilla tätä reseptiä, suklaiset whoopiet Nutella-täytteellä. Nämä olikin melko helppotekoisia, mutta reseptiä jouduin hippusen muuttamaan, jauhoja taikina ainakin kaipasi minun mielestä vähän enemmän. Tällä makuyhdistelmällä nämä ei noussut mun suureksi suosikiksi, mutta aion kyllä kokeilla vielä. Esimerkiksi kesäinen herkku olis varmasti valkosuklaa-vadelma. 

Jännityksellä odotan, mikä herkku on seuraava muoti-ilmiö keittiöissä kautta maan :)
Herkullista viikonloppua! 
(ps. keveä elämä on sujunut hyvin, muutama kilo on jo karissut ja mieli on hyvä. Huomenna kuitenkin leivotaan ja vähän maistellaanki )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti